له ابن عباس رضی الله عنه نه روايت دی چې رسول اكرم صلی الله عليه وسلم فرمايلي: «لَوْ يُعْطَى النَّاسُ بِدَعْوَاهُمْ، لادَّعَى رِجَالٌ أَمْوَالَ قَوْمٍ وَدِمَاءَهُمْ، لكِنِ الْبَيِّنَةُ عَلَى الْمُدَّعِي، وَالْيَمينُ عَلَى مَنْ أَنْكَرَ»([1]).
ژباړه : کچېرې خلکو ته د دوی د ادعی کولو سره سم (پرته له تحقيق او حق ثابتولو) ورکول کېدای نو ځينو خلکو به د ځينو نورو د مالونو او وينو ادعا کړې وای ، مګر دعوا کوونکی بايد دليل او ثبوت وړاندې کړي او انکار کوونکی بايد قسم وخوري .
تشريح:
شرح مسلم امام نووي :
دا حديث د شرعي د احکامو د قواعدو څخه يو ستر عاقده ده چې : د هيڅ انسان وينا او ادعا د دليل او تحقيق پرته نه قبليږي ، بلکي د مدعي د تصديق لپاره به تحيق او دليل وړاندې کيږي .
نو که څوک پر چا باندې ادعا وکړې د هغه مجرد ادعا کول د قبول وړ نه دي هغه به د خپلې ادعا د تصديق لپاره دليل وړاندې کوي چې عبارت له : شهادت ، اقرار او قرائنو څخه دي .
او د انکار په صورت يمين دی .
[1]– حَدِيثٌ حَسَنٌ، رَوَاهُ الْبَيْهَقِيُّ وَغَيْرُهُ هكَذَا وَبَعْضُهُ فِي الصَّحِيحَيْنِ.
الأربعين النووية
…………………………………………………………………………………………………………………………………………
که تاسو غواړئ چې علمي او تحقیقاتي لیکنې او مقالې مو په دعوت نیوز کې خپرې شي نو لاندې لینک کیکاږئ او مونږ ته په انلاین بڼه خپله لیکنه را واستوئ؛
https://dawatnews.com/submit-article/
شرعي پوښتنه:
که کومه شرعي پوښتنه لری دمهربانی له مخې لاندې فورم ډک کړی او خپله پوښتنه ثبت کړئ.