د قرآن لفظ مصدر دی چې د (قرأ ، يقرأ ، قرآءة او قرآناً) څخه اخيستل شوی دی چې لوستل شوي ته وايي او ځنې علماء وايي قرآن د (قرَنَ ) له فعل څخه اخيستل شوی چې جمع شوي ته وايي .
لقوله سبحانه وتعالی :[ أنَّ عَلَيْنَا جَمْعَهُ وَقُرْآنَهُ ، فَإِذَا قَرَأْنَاهُ فَاتَّبِعْ قُرْآنَهُ] (القيامه ۱۷-۱۸ ) .
ژباړه : يقيناً پر مونږ د هغه را ټولول او پر تا تلاوت کول دي ، نو کله چې مونږ (د ملائکی په واسطه ) پر تا تلاوت کړو د لوستو يې پيروي وکړه .
او ځينې علماء وايي چې قرآن اسم مشتق نه دی بلکي اسم جامد دی چې په مطلق ډول د قرآن لپاره دی لکه : انجيل او تورات .
په اصطلاح کې قرآنکريم د الله تعالی کلام دی چې د جبرئل په واسطه په رسول الله صلی الله عليه وسلم باندې نازل شوی دی او مونږ ته په تواتر سره رسېدلی دی.
او ځنې علماء کرام يې داسې تعريفوي : كلام الله حقيقة المنزل على محمد صلی الله عليه وسلم المتعبد بتلاوته.
کلام الله : يعنې قرآن يوازې د الله تعالی کلام دی نه د بل هيچا ، حديث ، شرعي خطبه او نور ته قرآن نه ويل کيږي .
حقيقة : يعنې قرآن په حقيقت سره د الله سبحانه وتعالی کلام دی څنګه چې د ده د بلا کيف شان سره ښايي .
المنزل علی محمد : يعنې دغه قرآن هغه کتاب دی چې پر محمد صلی الله عليه وسلم نازل شوی دی ، او کوم کتاب چې محمد صلی الله عليه وسلم نه وي نازل شوی هغه ته قرآن نه ويل کيږي .
المتعبد بلاوته : يعنې د تلاوت وړ ، مثلاً حديث قدسی غير متعبد بلاوته دي يعنې : تلاوت يې په لمانځه او نورو نه کيږي .
…………………………………………………………………………………………………………………………………………
که تاسو غواړئ چې علمي او تحقیقاتي لیکنې او مقالې مو په دعوت نیوز کې خپرې شي نو لاندې لینک کیکاږئ او مونږ ته په انلاین بڼه خپله لیکنه را واستوئ؛
https://dawatnews.com/submit-article/
شرعی پوښتنه:
که کومه شرعی پوښتنه لری دمهربانی له مخی لاندی فورم ډک کړی او خپله پوښتنه ثبت کړي.