بخش پانزدهم
مرحله ی سوم رقیه ی شرعی برای علاجِ سحرِ تفریق:
در بخش قبلی تمام آیات قرآن کریم راکه بایستی راقی بر مسحور ویا بیمار بخواند، یکایک شرح دادم.
و حال، دانستن آنچه در مرحله ی سومِ رقیه با قرائت آیات قرآن بر مریض رخ میدهد، خیلی مهم است:
حالاتی که بر مسحور و یا مریض وارد میشوند قرار ذیل است:
۱- مسحور بیهوش شده، حالتی همانند (مِرگی) بر او رخ میدهد. دستانش بی اختیار و سُست شده، آب از دهنش بیرون می آید، و جادوگر یا ساحر، جنِ شریری را که بر او گماشته است، از زبان مریض صحبت میکند.
در اینصورت راقی باید از جنی که از زبان مسحور صحبت میکند سوالات زیر را بپرسد:
۱- نامت چیست؟
۲- مسلمان هستی یا غیر مسلمان؟ اگر مسلمان نبود، بپرسد که دینش چیست؟
۳- بعضی جنیات شریر خیلی دروغگو هستند و در مورد مسلمان بودن شان دروغ میگویند. در اینصورت از جن بپرسد که رنگش چیست؟
معمولاً جن های مسلمان سفید و جن های کافر و غیر مسلمان سیاه هستند.
۴- اگر جن غیر مسلمان بود، او را به اسلام دعوت کند، و از او بخواهد که مسلمان شود و شهادت را جاری کند.
۵- اگر جن، مسلمان بود، او را تنبیه کند، آیات عذاب، گناهِ تسخیر جسم انسانها، آیات درد و عذاب جهنم و آیات حریق و سزای اعمال شان را بر او یادآوری و ترجمه کند.
بر راقی واجب است که جن کافر را به اسلام دعوت کند، و جن مسلمان را نصیحت کند.
راقی بایستی جن مسلمان را از اطاعت اوامر باطل و شرک آمیز جادوگر تنبیه کند، و بر او شرع مبین و عاقبتِ اطاعت از ابلیس را شرح دهد.
۶- از جن، محلِ جادو و سحر را بپرسد، اگر نام محلی را به ساحر گفت، فوراً کسی را آنجا بفرستد تا سحر را از آنجا برای باطل کردن نزدش بیاورد و یا آناً باطل کند.
طریقه ی باطل کردن سحر:
با دستکش سحر را از محل دفن شده بیرون کند، بعداً با آبی که در آن آیات رقیه دم شده باشد ( در بخش بعدی طریقه ی تهیه ی آب رقیه را مطالعه خواهیم کرد) سحر را باز کرده با قرائتِ این دعا چندین مراتبه بر سحر دم کند:
﴿بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ﴾
﴿بنام پروردگاری که با ذکرِ اسم او،تعالی هیچ چیزی در زمین و آسمان، بر من ضرری رسانیده نمیتواند، و او شنوایِ داناست﴾
این دعا را بر سحر بار بار دم کند و آن را حین خواندن این دعا، باز کند.
اگر در آن سوزن، پوست لیمو، موی سر، شانه، تار، و یا هر چیزی دیگری بود، هر یک را جداگانه بردارد و دعای فوق را در آن دم کرده، یکایک در آبِ رقیه شده بیاندازد تا باطل شود.
اگر تعویذ، طومار، ویا خط و کتابتی با سحر بود، آن را در حالیکه دعای فوق وردِ زبانش است، در داخل آبِ رقیه بیاندازد، و در داخل آب آن را ریز ریز و پارچه کند، قسمیکه مکملاً باطل شود.
یاد تان باشد که دعای فوق را حین باطل کردن، فراموش نکند.
۷- این را بخاطر داشته باشید که آیات رقیه که کلامِ پاک و مقدسِ الله سبحانه و تعالی و آیات قرآن کریم است، فشار زیادی بر جن می آورد، به حدی که جسمِ جنیاتِ شریر، با تداوم قرائتِ آیات رقیه، آتش میگیرد، و اگر جن، بال داشته باشد ( جن های جنس عفریت) بال هایش به اذنِ الله سبحانه و تعالی، و با عظمت کلام مقدس، میسوزد، این امر باعث میشود تا جن صحبت کند.
اما، اکثریت جنیاتِ شریر دروغگو، کذاب، مکار و نیرنگ باز هستند، و بخاطر رهائی از آتشی که در اثر قرائت آیات قرآن بر آنها میرسد، میخواهند صحبت کنند، تا راقی را از خواندن قرآن باز دارند.
پس، نباید به تمام حرف های آنها باور کرد. الا، راقی های متجرب و متخصص که صد ها بیمار و مسحور را رقیه کرده اند، وخود شان زاهد و پرهیزگار هستند، میتوانند تشخیص دهند، در کدام حالت، کدام آیه رابر آنها قرائت کنند، تا رقیه مؤثر و کارگر افتد و جن حقیقت را بیان کند.
در جامعه ی ما راقی متجرب را سراغ ندارم، و بعضی هائی که رقیه میکنند، خود شان معنی و مفهوم رقیه را بلد نیستند.
حتی، لفظ رقیه که معنی (دم کردن) را میدهد، که اولین بار خودِ رسول کریم صلی الله علیه وسلم آن را بالای طفلی که او را جن زده بود انجام دادند، کسی نمیداند.
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم رقیه (دم کردن) با قرآن و اذکار و دعاهای وارده از قرآن و سنت اجازه داده اند.
در مورد شفای بیماریهای عضوی توسط رقیه، یا ( دم کردن ) با آیات قرآن کریم ، سخن بسیار است ولی به ذکر چند مثال بسنده میکنیم:
بعضی از بیماریهای عضوی و یا جسمی توسط شیطان شدیدتر میشوند و علت این امر تسلط شیطان بر جریان خون است، چرا که پیغمبر اکرم صلی الله علیه وسلم فرمودند:
«همانا شیطان از مجرای خون در بدن انسانها جریان مییابد» (متفق علیه)
الله سبحانه و تعالی میفرماید:
﴿وَٱذۡکُرۡ عَبۡدَنَآ أَیُّوبَ إِذۡ نَادَىٰ رَبَّهُۥٓ أَنِّی مَسَّنِیَ ٱلشَّیۡطَٰنُ بِنُصۡبٖ وَعَذَابٍ﴾ [ص: ۴۱].
«(ای محمد!) و به خاطر بیاور (سرگذشت) بنده ما ایوب را، هنگامى که پروردگارش را خواند (و گفت: پروردگارا!) شیطان مرا به رنج و عذاب افگنده است».
گفته میشود که، ایوب علیه السلام دچار همه بیماریهای جسمی و روحی شده بود و (نٌصٌب) به درد و رنج بیماری اشاره میکند،
همچنانکه (عذاب) جنبه ی روحی آن را بیان مینماید، و چون شیطان عامل این کار بود، ایوب علیه السلام دردها را به او نسبت میدهد، البته علاوه بر این، ادب در برابرِ الله سبحانه و تعالی نیز چنین اقتضائی دارد.
بعضی دین ستیزان که چند روزی طبابت خوانده اند بالای آیات قرآن و احادیث اعتراض کرده، جفنگ میگویند که:
﴿جن چگونه میتواند انسان را به این همه بیماری ها مبتلأ کند؟)
هر که قرآن و سنت را فراموش کند، شیاطین افکار شان را به چنین فتنه ای مبتلأ میکند، و این خودش یکی از علایم جن زدگی و موجودیت شیطان در رگ و خون چنین افراد دین ستیز و منکران سنت است.
۸- راقی از جن بپرسد که در این کار کسی از جنیات با اوشریک است، و یا اینکه تنها است؟
اگر جادوگر و یا ساحر جنیات متعددی را بکار گماشته بود، راقی، از جنی که از زبان مریض سخن میزند مطالبه کند تا جنیات دیگر را صدابزند تا آنها را نیز به اسلام دعوت کند.
۹- اگر جن نام شخصی را بگیرد که فلان شخص نزد جادوگر میرود و مسحور را سحر و جادو میکند، و از قبیل این سخن ها، مسحور و راقی نباید به گفته های جن باور کند، چون جنیات شریر میخواهند تحم نفاق و دشمنی را میان خانواده ها بپاشند، چون آنها فاسق و فاجر و خدمتگار جادوگر هستند.
الله سبحانه وتعالی میفرماید:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ (حجرات ۶)
ای کسانی که ایمان آوردهاید! اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد، درباره آن تحقیق کنید، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید.
ان شاء الله، فجرِ فردا، در مرحله ی چهارم رقیه ی شرعی برای علاج سحر وجن زدگی تفریق، در مورد تهیه ی آب رقیه ( آبی که در آن قرآن کریم دم شده باشد)، و باطل کردن سحر، و سحری که بر مسحور و یا مریض خورانده شده، و مریض را به درد های بطنی و دیگر حالات روانی و جن زدگی دچار کرده است، مفصلاً صحبت خواهیم کرد.
پس، باما باشید، و مطالعه، فراگیری و بالاخره عملی کردن رقیه ی شرعی را بالای فرزندان و عزیزان خود، از این صفحه، از دست ندهید.
عزیزان گرانقدر:
لطفاً این مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.
ادامـــه در صفحه بعد